wtorek, 20 października 2015

W bibliotece

Dzisiejszy poranek przyniósł lekki przełom w moim jesiennym chorowaniu. Nie mogę powiedzieć, że jest to przyjemny przełom, bo ów zmiana dotyczy opryszczki. Teraz zamiast nieustającego kichania mam piekącą i źle wyglądającą opryszczkę na górnej wardze ust. Mam nadzieję, że szybko mi się zagoi, mój kochany właśnie pojechał do sklepu, więc powinien coś mi na tą moją bolączkę poradzić. Z tego co wiem, to w polskim sklepie maści cynkowej nie było, ale za to jest jakaś inna maść, która może pomoże ;)

Wczorajsze całe przedpołudnie spędziłam w bibliotece wertując dość ubogi dział matematyczny. Szukałam książek, które by traktowały o fraktalach, bo to o nich chcę pisać swoją pracę inżynierską. Choć w sumie mówiąc - pisać pracę - mam na myśli napisanie programu, prawdopodobnie będę pisać w Pythonie, który generuje video fraktali w 4-wymiarowym formacie. Taki pomysł na temat pracy podsunął mi mój supervisor i szczerze mówiąc mi pasuje. Myślę, że roboty trochę będzie i przyłożyć się będzie trzeba, ale efekt może być tego warty.

Lubię ten widok z okna uniwersyteckiej biblioteki :) 

A dzisiaj nastąpił także przełom w kwestii tegoż bloga. Otóż to właśnie dzisiaj pojawił się pierwszy komentarz! Cieszę się bardzo, szczególnie, że ten komentarz nie był reklamą proszku do prania ani nie był pisany poKeMonoWyM pismem ;) 

6 komentarzy:

  1. Odnośnie fraktali, to jedno zdjęcie z wyjaśnieniem jest na http://kolokulturymatematycznej.blogspot.com/p/skad-te-zdjecia.html :D Polecam Ci też sprawdzić najnowszą notkę, jest w niej opisany konkurs Matematyka w Obiektywie, może Ci się spodoba i weźmiesz udział? :) Co do książek o fraktalach, to w sumie nie znam takich poświęconych wyłącznie im, czytałam tylko takie, co mają jeden rozdział poświęcony temu zagadnieniu. Tam raczej podstawy są i łopatologicznym językiem, a nie czysto matematycznym, więc raczej Ci się nie przyda.
    Ten program będzie piękny! Sama bym z chęcią zobaczyła efekt Twojej pracy :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam raczej o czymś takim: https://www.youtube.com/watch?v=rZuml7Cy-mk

      Ale wielkie dzięki za linki i zainteresowanie :)

      Usuń
  2. Uwielbiam przebywać w bibliotece ale jak mam czas i mogę sobię wyszukać co tylko chcę. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I najlepiej coś do poczytania dla relaksu, a nie związanego z pracą naukową :P

      Usuń
  3. Heh, jak zwykle Julka nie ma bladego pojęcia o jakim ustrojstwie piszesz . ale takto post świetny , naprawdę fajnie to wszystko ujelas . a zdjęcie no ciekawe ... A i tak na przyszłość weź no dawaj trochę więcej zdjęc bo za ciekawy temat na jedno.
    Uwielbiam biblioteki , maja taką swoją atmosferę.. Nie mam słów , z wrażenia mój słownik odmówił posłuszeństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogu chciałabym, aby wszystkie zdjęcia były mojego autorstwa, więc wklejam tylko takie, a takich z kolei nie mam/nie robię aż tak dużo... :)

      Usuń