sobota, 7 maja 2016

Powrócić do pasji

Choć maj to czas egzaminów oraz wytężonej pracy przed wakacjami, to właśnie ten miesiąc chyba najbardziej sprzyja wzrostowi naszej energii i motywacji do działania. Piękne słoneczko, dwadzieścia na plusie, zielone korony drzew - aż chce się żyć!

Czas kiedy odkurzamy swój rower, rolki, rakietki do tenisa i biegniemy do parku. Kiedy znów jak dzieci liczymy czas na podstawie pozycji słońca na niebie. Piękny, wiosenny czas.
Razem z przyrodą, budzimy się i my. Może warto obudzić i nasze dawne pasje?

Mojej mamy pasją jest pieczenie i gotowanie :)


Z różnych powodów, świadomie lub mniej, wiele ludzi porzuca swoje pasje. Choć kiedyś uprawiali gimnastykę artystyczną, ćwiczyli na klarnecie czy dłubali w Photoshopie, już tego nie robią. Brak czasu czy możliwości to zazwyczaj tylko wymówki, żeby uspokoić swoje sumienie i nie czuć się winnym, czy leniwym.

Rozumiem, życie nie zawsze układa się tak jakbyśmy chcieli. Cięcia w budżecie, mniejsze mieszkanie, trudny dojazd... Ale może zamiast całkowicie pozbywać się pasji, warto znaleźć inną?
I nie, zamulanie na necie to nie jest pasja.W ogóle to ten Internet to tylko zabija w człowieku to co najlepsze. Bo po co samemu iść na koncert, do muzeum, na spacer, jak można na necie posłuchać muzyki, a na Google StreetView podglądać co dzieje się za rogiem. Tyle, że takie przyjemności są tylko połowiczne, bo przez ekran monitora. Nie poczujesz drgań w ciele (chyba, że masz dobre głośniki), nie poczujesz zapachu starych bibelotów, nie doświadczysz lekkiego wietrzyku na swoim policzku. Będziesz zadowalał się tymi walorami dopóki nie przypomnisz sobie jak to jest naprawdę.

A to Karol i jego pasja :)


Wtedy, kiedy biegniesz dziesiąty kilometr i nie czujesz zmęczenia, kiedy zarzucasz wędkę i czekasz aż coś złapie, kiedy włożysz na głowę kask, by przejechać się skuterem, kiedy pracujesz na warstwach w Gimpie i nie możesz doczekać się efektu końcowego, kiedy sprawdzasz w Internecie ostatnie hasło do krzyżówki, czy kiedy dmiesz w ustnik od trąbki.

Pasje mogą być przeróżne, od tych szalonych, aktywnych, do tych prawie że babciowatych. Ale uwierz, nic z Internetu nie może się równać z efektem przeżywania tego samemu. Absolutnie nic.

Na rowerach w Polsce... 


Do postu zainspirowało mnie odgrzebanie swojego roweru i pierwsza w tym roku przejażdżka po parkach. Niestety, dętka jest chyba uszkodzona, a więc w Polsce czeka mnie mała naprawa lub wymiana, za to później to już chyba z tego roweru nie zsiądę :)

84 komentarze:

  1. Zazdroszczę komuś pasji, bo ja chyba swojej jeszcze nie odkryłam. Tak jak ty lubię piec i gotować, ale nie wiem czy to pasja :/
    Gattta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę nie doczytałaś, że pieczenie to nie moja, lecz mojej mamy pasja :) Ale i tak życzę Ci powodzenia w znalezieniu swojej pasji, bo to ona sprawia, że żyć się chce, nawet gdy czasem się nie chce... ;)

      Usuń
  2. zgadza się, coraz mniej w ludziach pasji, za to więcej zmęczenia, otępienia, pogoni za pracą i pieniędzmi. na mnie maj podziałał wyjątkowo motywacyjnie, od dawna nie tyle nie tworzyłam i nie miałam tylu planów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super, oby tak dalej! Niech dobra passa trwa :)

      Usuń
  3. Chciałabym powrócić do mojje pasji, jaką jest teatr, ale niestety powiem to co mówi większość, że brakuje mi niestety na to czasu:( Na szczęście już niedługo kończę studia i mam nadzieję, życie się odmieni:D
    Pozdrawiam i obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A niech się odmieni, piękna pasja :) Powodzenia!

      Usuń
  4. Człowiek powinien mieć pasje, to czyni jego życie bogatym. Dobrym sposobem na dzielenie się zainteresowaniami jest właśnie prowadzenie bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, blog to na pewno jedna z moich pasji :) I to już od 10 lat :)

      Usuń
  5. oj taaak ;) ja w sumie nigdy nie rezygnowalam ze sowich pasji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze, bo systematyczność popłaca we wszystkim ;) A jakie są Twoje pasje?

      Usuń
  6. Miałam podobne myśli niedawno, kiedy w końcu zamiast odkładać na "później", zebrałam się z tej przysłowiowej kanapy, odkurzyłam (dosłownie i mniej dosłownie) swoją pasję i po prostu wyszłam z domu, tak jak kiedyś. I odnoszę wrażenie, że to jedno z najlepszych... oczyszczeń, jakie człowiek może sobie zafundować. Czas dla siebie jest niezwykle ważny i nie można o nim zapomnieć bez względu na to jak bardzo napięty jest nasz kalendarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, a jaką masz pasję? Czyżby rower lub rolki? :)

      Usuń
    2. Fotografię ;)
      Aczkolwiek rower też lubię. Ostatnio w ogóle polubiłam się ze sportem.

      Usuń
    3. No to ładne hobby :) Ja fotografię właśnie trochę porzuciłam, ale zamierzam do niej niedługo powrócić :)

      Usuń
  7. Pasję sprawiają, że nasze życie jest bardziej ekscytujące i daje nam więcej radości, bo możemy się rozwijać, stawiać sobie poprzeczki i po prostu spędzać czas w ten sposób jaki lubimy.

    To prawda, często odkładamy nasze pasje na potem i mamy milion wymówek, żeby ich nie kontynuować. Ja uwielbiam fotografować i jeździć na rolkach w sumie na rowerze również, ale na razie niestety kolega go naprawia i chyba muszę go pośpieszyć, tym bardziej, że niedługo będę mieć więcej wolnego.

    Bardzo ciekawy post, dobrze, że macie pasje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wzajemnie, życie człowieka, który ma jakąś/jakieś pasje jest ciekawsze :)

      Usuń
  8. ooo ja też uwielbiam rower.. czasu nie wiem w ogóle ... czekam na dzieci i wycieczki rodzinne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No niestety, ja porzuciłam swoją pasję przez pieniądze. Poświęciłam jej 10 lat życia i mam wrażenie, że był to zmarnowany czas, bo ani nie osiągnęłam dobrego poziomu w tym co robię, ani nie doprowadziłam tego do końca. Niby mam wiele innych pasji, nawet ważniejszych, ale tej jednej mi brakuje, bo na niej dorastałam... Ale kiedy poszłam do liceum, pieniądze przeznaczone na pasję poszły na bilety na pociąg, na autobusy, na książki... Na studiach pewnie będzie jeszcze gorzej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie myśl, że był to zmarnowany czas, bo jestem pewna, że jak przyjrzysz się bliżej, zobaczysz mnóstwo korzyści, które ta pasja Ci dała. A co to była za pasja?

      Usuń
  10. Wiosna charakteryzuje się tym, że większość ludzi pobudza do życia. Rodzi się chęć zrobienia czegoś, zmian i właśnie obudzenia swojej pasji!! :)
    Idealny czas, świetnie napisany post.
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Hm... Ja w sumie zaczynam powoli odkrywać, co mnie pasjonuje :) Mam nadzieję, że to nie zginie, czy też nie porzucę tego!
    Zapraszam!
    http://moniicza-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukaj, szukaj, a na pewno coś przypadnie Ci do gustu i zostanie z Tobą na dłużej :)

      Usuń
  12. Uwielbiam jazdę na rowerze, jednak tegoroczny sezon mnie niestety ominie, ale mam za to nadzieję, że za rok - będę śmigać swoje kilometry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że tak, nie może być inaczej :)

      Usuń
  13. Masz rację! praca, obowiązki w ciągu dnia troszkę utrudniają rozwijanie swoich pasji i przychodzi czas zastoju. Grunt to pamiętać o tym i gdy tylko pojawi się okazja to wykorzystać to na wyjazd nad jezioro, przejażdżkę rowerową czy wyruszenie w plener z aparatem czy innymi, które aktywnościami które sprawiają, że jesteśmy szczęśliwsi :)

    Bo przecież ludzie spełnieni, ludzie szczęśliwi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Warto sobie przypominać, że życie to nie tylko jedzenie, praca i spanie ;)

      Usuń
  14. Ja w raz z wiosną zazwyczaj się rozleniwiam i bujam w obłokach. Wyjście na rower jest dla mnie jedną z czynności relaksacyjnych, ale praca i nauka w tym czasie są zawsze dla mnie ciężkie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to życzę żeby Ci się to troszkę odmieniło i ta energia wiosenna rozłożyła Ci się równomiernie :D

      Usuń
  15. Moja mama również lubi piec. Myślę, że to ważna zaleta każdej mamuśki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie zaleta :) Mniam mniam ^^

      Usuń
  16. Mi to chyba brakuje jakichkolwiek pasji i to jest moja wada. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może spróbuj sobie znaleźć jakąś? ;)

      Usuń
    2. Ale możliwe do wykonania :P

      Usuń
  17. Ja chyba w sumie nie mam żadnych pasji... Ale gdybym miała rower to podejrzewam, że od czasu do czasu wybrałabym się na jakąś przejażdżkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kup sobie rower :) Rower jest super!

      Usuń
    2. Jeszcze żebym miała fundusze na ten rower. To i może bym kupiła. ;P

      Usuń
    3. Grosz do grosza... ;D

      Usuń
  18. ja waśnie dziś odkurzyłam swój rower;p ja mam pasji aż za dużo, bo nie potrafię skoncentrowac się na jednej rzeczy
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, dziewczyna pełna pasji :))

      Usuń
  19. Ja chyba nie mam takiej pasji, której oddałabym się bez końca, no chyba że czytanie książek, ale to nie działa produktywnie na ciało haha, prędzej na umysł/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też się liczy :) Jak najbardziej ;)

      Usuń
  20. Pasje są ważne. I warto im się oddać, bo bez pasji to wszystko traci sens :)

    Zapraszam ! --> http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. po maturze będzie czas na pasje :D

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to pewnie, w końcu najdłuższe wakacje w życiu :)

      Usuń
  22. Zgadzam się w 100%, internet to nie wszystko trzeba mieć swoje pasje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. O tak! Wiosna to najlepszy czas. Człowiek budzi się do życia i zaczyna działać na wysokich obrotach :) Wiem sama po sobie :)) Aż ślinka cieknie , kiedy patrzę na te wypieki :) mniam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, mi też cieknie. Na szczęście za kilka dni będę już w Polsce, u mamy <3

      Usuń
  24. Rower, rower, rower! Ubóstwiam! :) Nie ogarniam ludzi, których zainteresowania ograniczają sie do sieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie ogarniam, co to za życie kiedy obserwuje się tylko innych ludzi, a samemu się nic nie robi ;)

      Usuń
  25. Ja lubię gotować i piec i malować się i czesać i chodzić po górach i pewnie wiele jeszcze innych rzeczy:) I staram się na wszystko znaleźć czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super, oby tak dalej :) niech Twój zapał nie stygnie :)

      Usuń
  26. Ja kilka razy porzucałam pasje. Cały czas szukam czegoś dla siebie, a wszystko, co robiłam jakoś mi nie leżało.
    topiekoty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to życzę Ci, żeby następna pasja Ci leżała i została z Tobą na dłużej :)

      Usuń
  27. Dokładnie pasja jest czymś, co napędza życie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Moją pasją jest harcerstwo! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, super. Ile już lat w harcerstwie? :)

      Usuń
  29. ja też uwielbiam jazdę na rowerze a że jest to mój jedyny środek lokomocji bo nie posiadam prawka to swoją drogą:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółwik, ja też nie posiadam prawka ^^ A rower jest super ! :)

      Usuń
  30. Ja nie przepadam za rowerami, o wiele bardziej wolę rolki ! Pasję..no cóż, mi chyba brakuje motywacji do rozwijania jej. Uwielbiam pisać, a moim marzeniem jest wydanie własnej książki i tomiku poezji. ;)

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, życzę Ci żeby to Ci się spełniło :)

      Usuń
  31. Ja na przestrzeni ostatnich dziesiąciu lat porzuciłam wszystkie swoje pasje oprócz jednej: bloga :) Jeszcze ;)
    Ale zgadzam się, że internet, telewizja to zło i kiedy tylko mogę staram się spedzać czas jak najdalej od tego zła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze... :) Nie porzucaj bloga :)

      Usuń
  32. Warto robić coś tylko dla siebie i dla własnej przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wiosna daje niezły zastrzyk energii. :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja to w sumie jakieś pasje mam, ale często brakuje czasu lub odwagi by je realizować :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odważ się, do odważnych świat należy :)

      Usuń
  35. Internet to zło, bez którego nie potrafimy się obejść.
    A ludzie często porzucają swoje pasje z lenistwa. czy nie prościej po prostu siedzieć i oglądać bzdurne filmiki?
    Łowienie ryb, jako dziecko to kochałam! Nawet złapałam kiedyś karpia. Niestety przestałam to robić, gdy tata przestał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę :) Może jeszcze kiedyś będziesz miała z kim łowić i ta pasja wróci :)

      Usuń
  36. Historia z klarnetem idealnie pasuje do mnie. Jednak nie zrezygnowałam z instrumentu na dobre. Po prostu na ten rok sobie go odpusćiłam trochę, bo uznałam, że muszę się skupić na maturze. Nie, to nie jest wymówka. Nie ćwiczyłam często, ale grałam. Teraz matury już napisałam, więc mogę wziąć się za granie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matura ważna, pewnie, że tak. Ale jeśli teraz już jesteś po maturkach, to wracaj do pasji, bo z czasem o niej zapomnisz....

      Usuń
  37. Uwielbiam słuchać jak ktoś opowiada o swojej pasji, tacy ludzie potrafią zarażać innych swoimi zainteresowaniami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnie z tym bywa, jak mi czasem brat nawija o informatyce - która jest jego pasją, to mam ochotę wyjść :D Ale inne pasje są całkiem całkiem przyjemne :D

      Usuń