wtorek, 21 czerwca 2016

Czerwcowy update

Dzieje się. Powiedziałabym nawet, że dzieje się dużo. Spotyka mnie bardzo wiele sytuacji - w większości pozytywnych, ale niestety też negatywnych. O wszystkim opowiem Wam w tej notce, więc zapraszam do czytania, jeśli oczywiście jesteście tego ciekawi ;)

Zdałam! Oficjalnie zdałam studia, nie mam żadnej poprawki, a swoją edukację na poziomie I stopnia kończę z wynikiem 2:1. Dla mnie to rewelacyjny wynik, którym mogę się pochwalić, gdy będę ubiegać się o pracę w zawodzie, kiedyś tam.

W ogóle to planuję osobny post na temat studiów w Anglii. Jako, że 3 lata doświadczenia z angielską edukacją za mną, mogę co nieco o tym powiedzieć. Oczywiście z mojej, subiektywnej strony. Także bądźcie cierpliwi i czekajcie, bo na pewno postaram się dość obszernie ująć ten temat. Nawet jeśli ktoś nie wybiera się tu na studia, to chyba i tak temat jest dość "atrakcyjny" i naszpikowany ciekawostkami, przez co myślę, że większość chętnie o tym poczyta ;)



Z przygotowań do ślubu - kamerzysta nareszcie zamówiony. Wielki ciężar spadł mi z serca, bo już zaczynałam się martwić tą luką w naszych przygotowaniach ;)

Poza tym - wróciłam już do Anglii. Razem z narzeczonym wróciliśmy w ten weekend do Luton i mamy zamiar pomieszkać tu jeszcze do końca lipca. No, może nawet uda się stąd wyprowadzić troszkę wcześniej. Tak jak już chyba kiedyś wspominałam (a może nie?), będziemy się przeprowadzać. Na razie zabieramy wszystkie graty do Polski, tam załatwimy kilka spraw i za miesiąc, dwa wyjedziemy ponownie do Anglii, ale już nie do Luton, ale do Rugby. Także jeśli ktoś z Was mieszka w Rugby lub okolicach - piszcie. Wszelkie rady i wskazówki gdzie, co i jak mile widziane.

W czwartek referendum w sprawie Brexitu. Mam nadzieję, że jego wynik nie pokrzyżuje nam planów i że będziemy mogli powrócić na wyspy bez problemu. Ale... się okaże.



W czwartek zmarła moja prababcia. Żyła pięknym życiem przez ponad 96 lat. przeżywając wojnę i biedę w powojennej polskiej wsi. Osoba bardzo ciepła, serdeczna, gościnna, pomocna. Jestem pewna, że byłam obecna w jej modlitwach, bo ona zawsze dużo się modliła i o wszystkich się martwiła. Swoją modlitwą oraz pamięcią dziękuję jej za to z całego serca. Z tej też okazji wrzuciłam na youtube 3 filmy - nagrania z dyktafonu, które powstały w ukryciu, rok temu. Filmy są prywatne i zawierają luźną treść - nie były reżyserowane, ale były nagrywane na spontanie, dlatego gdzieniegdzie brakuje początku, czy słychać rozmowę innych osób - syna prababci i mojej mamy. Jeśli chcecie, to posłuchajcie :) Stare piosenki, których pewnie nie słyszeliście i wiersz, który moja śp. prababcia znała ze szkoły (!!!).
A tak z innej beczki - w najbliższym czasie zamierzam wprowadzić małe zmiany w wyglądzie bloga. Teoretycznie mam miesiąc wolnego, więc powinnam nadrobić na dniach notki na Waszych blogach, sklecić sensowny post tematyczny i właśnie zabrać się za ten szablon. Nie pozostaje mi nic innego jak prosić Was o chwilę cierpliwości i zrozumienia.

A teraz już kończę i lecę sprawdzić co u Was. Stęskniłam się :) Do następnego!

20 komentarzy:

  1. Gratulacje zdania studiów !!! i Czekam na ten post o studiach w Anglii, bo choć (raczej) nie będę tutaj się edukowała, to jestem bardzo ciekawa :) Przykro mi z powodu Twojej prababci. Żyła naprawdę bardzo długo. Moi pradziadkowie zmarli kilka lat temu w wieku około 80 lat... nie mam po nich takich pięknych pamiątek w postaci filmów jak Ty. Jedynie zdjęcia. No i ich dom jeszcze stoi, gdzie pewnie można znaleźć rożne stare rzeczy. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A najpiękniejszą pamiątką po zmarłych jest pamięć o nich, wspomnienia z nimi związane...

      Usuń
  2. Gratulacje ukonczenia studiów z tak dobrym wynikiem😃
    Przykro mi z powodu babci ale i tak żyła bardzo długo kto z nas doczeka 96 lat???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo żyła, ale to "u nas" dość rodzinne, bo siostra mojej prababci żyła 102 lata :)
      Dziękuję :)

      Usuń
  3. Gratuluję:) A co oznacza wynik 2:1?
    Kiedy planujecie ślub?
    Przykro mi z powodu śmierci babci. To trudne, gdy odchodzi od nas ktoś bliki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Second class, upper division ;) Najlepsza "ocena" to first class, później 2:1, następnie 2:2, third class i cała reszta.
      Żeby dostać się na studia magisterskie trzeba mieć minimum 2:1, poza tym przy rozmowach kwalifikacyjnych do pracy też mogą zwracać na to uwagę i 2:1 jest bardzo dobrym wynikiem :)

      Ślub jest zaplanowany na 5 sierpnia 2017r. ;)

      Usuń
  4. Gratuluję zdania studiów i bardzo mi smutno z powodu odejścia Twojej prababci. Na pewno jest z Ciebie dumna!!!
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję ukończenia studiów! Chętnie poczytam o studiach a Anglii :)
    Współczuję z powodu Twojej prababci. Wiem, co czujesz, bo niedawno zmarł mój pradziadek. Niestety, zostały po nim tylko zdjęcia. Na pewno się za Ciebie modliła i jest teraz z Ciebie bardzo dumna.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie będę oryginalna na początek - gratulacje z powodu studiów! sama kończyłam w zeszłym roku, więc wiem jakie to szczęście. ;)))
    co do Brexitu to mam nadzieję, że jednak nie dojdzie do skutku, ale się okaże.
    przykro z powodu śmierci prababci. ;<

    pozdrawiam serdecznie i życzę udanych wakacji! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety doszło do skutku... Teraz pozostaje nam tylko czekać na dalsze ustalenia i rozporządzenia... :<

      Usuń
  7. To teraz świat jest jeszcze bardziej u Twych stóp :D
    Przykro mi z powodu prababci :/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieje się w Europie, więc niczego nie można być pewnym... Ale trzeba być dobrej myśli ;)

      Usuń
  8. Pięknie, gratulacje! Zawsze jest satysfakcja, że kończy się pozytywnie pewien etap w życiu i zaczyna kolejny, powodzenia w planach i miłym wykorzystywaniu wolnego czasu :)) Przykro z powodu prababci, piosenki wzruszające, jak sobie pomyślę, ile ludzie przeżyli w trakcie wojny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze kiedy prababcia opowiadała o wojnie, ja miałam łzy w oczach... Jak to ludzie się męczyli, jakie wspomnienia w jej głowie zostały...

      Usuń
  9. Gratulacje! Zawsze traktuję takie etapy w życiu jako nowe rozdziały w mojej książce, więc życzę fascynującego nowego rozdziału :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Też chcę tak to potraktować... :)

      Usuń
  10. Serdecznie gratuluję zaliczenia studiów. Brawo!:) Widzę, że czeka Was przeprowadzka,to niezłe wyzwanie jest. Napiszesz coś o tym? :) Powodzenia w przygotowaniach weselnych i w we wprowadzaniu zmian na blogu. Mnie to zawsze stresuje. Bo ja mało techniczna jestem. :) A może zainstalowałabyś disqus? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę z pewnością jak tylko znowu będziemy na angielskiej ziemi ;)

      Usuń