niedziela, 20 listopada 2016

DIY: Kalendarz Adwentowy

Dzień dobry! :) Wielkimi krokami zbliża się grudzień, a więc czas odliczania do świąt Bożego Narodzenia. W tym roku postanowiłam kreatywnie spędzić ten czas dlatego też wykonałam kalendarz adwentowy, w którym umieściłam cytaty, ciekawe zadania czy małe wyzwania. Oczywiście Wy również możecie zrobić sobie taki kalendarz, a wewnątrz umieścić co tylko chcecie. Mogą to być słodycze, herbatki, zadania itd. Samo zrobienie kalendarza jest trochę czasochłonne, więc warto zacząć już dziś, żeby zdążyć do pierwszego grudnia :) Poniżej przedstawiam moją propozycję na wykonanie kalendarza.


Do wykonania potrzebne będą materiały:
-kartki (moje to białe A4, do drukarki)
-kawałek sznurka (w moim przypadku około 2 metry)
-podstawa do której zaczepimy sznurki z kopertami (u mnie tablica do pisania)
-pinezki (albo inne materiały do przyczepienia sznurka)
-kolorowe papiery (np. papiernicze, świąteczne, kolorowy blok lub gazety)
-mazaki/pisaki/markery/długopisy (do napisania cyferek, można też przykleić naklejki z numerami)
-nożyczki, zszywacz, spinacze, taśma klejąca dwustronna, taśmy washi tapes
-inne dekoracje



Generalnie to ogranicza Was tylko wyobraźnia. Można przecież przytwierdzić takie sznurki do ściany lub w ogóle zrezygnować ze sznurka i np. wbijać koperty pinezkami w tablicę korkową. Możliwości jest bardzo dużo.

Krok 1. Liczy się wnętrze.


Staranne rozplanuj zadania na adwent, jakieś wyzwania, cytaty. Pamiętaj, że wszystko robisz na malutkich karteczkach. Oczywiście jeśli chcesz - przygotuj czekoladki czy cukierki.
Do każdego dnia dobierz właściwe karteczki (miej na uwadze ilość dni przed świętami, niedziele i święta i własne preferencje). Żeby np. nie zapakować prezentów świątecznych przed ich zakupem ;) Bo przykładowe zadania właśnie mogą być takie - zapakować prezenty, ubrać choinkę, ozdobić pokój, śpiewać kolędy, zrobić sobie grzańca :) Wcale nie musi być trudno i kosztownie.

Krok 2.  Koperty z numerami

Jeżeli chcecie, oszczędźcie sobie pracy i kupcie takie mini kopertki w sklepie. Jeśli jednak jesteście oszczędni w pieniądze ale rozrzutni w czas - zróbcie sami. Oczywiście możecie poszukać na internecie jak złożyć ładnie koperty z papieru, ale jeśli wolicie uproszczone wersje spójrzcie na obrazek a to Wam wszystko rozjaśni :)


Ćwiartkę kartki A4 zaginam po bokach na szerokość ok. 1 incha (2.5 cm), później od dołu zaginam tak, żeby u góry trochę jeszcze wystawało. Następnie wsuwam zszywacz w kopertę i po obu bokach zszywam. Nie mam zdjęcia, ale po 5. etapie ucinam końcówkę w kształt trójkąta i obcinam niepotrzebne tak by powstał efekt jak na rys. 6 ;) Mała koperta gotowa! :)

Teraz czas na dekorację kopert.



Z kolorowego papieru wycinam kółka (odrysowuję je od washi tape), a następnie z białego kartonu wycinam mniejsze kółka (odrysowane np. od innej taśmy). Większe przyklejam za pomocą zwykłej taśmy klejącej dwustronnej, natomiast, żeby dodać przestrzenności mniejsze kółka przyklejam na grubszą taśmę dwustronną. Oczywiście uprzednio na małych kółeczkach zapisuję numerki. Na koniec wsuwam odpowiednią zawartość do każdej z kopert i zaklejam je z tyłu małym kawałkiem taśmy kolorowej.



Krok 3. Montaż i dekoracja



Ja swoje koperty przypięłam do sznurka spinaczami biurowymi. Sznurek z pętelkami po obu stronach założyłam za główki pinezek wbitych w drewnianą ramę. Dla ładniejszego wyglądu przypięłam kokardę, rozetkę i tytuł mojego dzieła artystycznego ;) Jak już wspomniałam na początku - wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej i wyobraźni :)

_______________________________________________
To moje pierwsze DIY na tym blogu dlatego liczę na Wasze opinie i komentarze. Podoba Wam się? Chcecie więcej takich postów w przyszłości? Tymczasem uciekam i życzę Wam miłego weekendu! Do usłyszenia niebawem :*

44 komentarze:

  1. pięknie Ci wyszedł ten kalendarz ;0

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sprawa, mnie ostatnio zachwyciły materiałowe kalendarze adwentowe z lidla, myślę, że takie z filcu też byłyby fajne, gdyby je zrobić samemu :)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu nie, zawsze to coś innego i fajnego :)

      Usuń
  3. Jaki uroczy <3
    Aż się mordka na sam widok cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł :) i na kalendarz i na posty tego typu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się cieszę, bo myślę, że będę miała więcej pomysłów na takie posty :)

      Usuń
    2. To czekam na następne. :)

      Usuń
    3. Może w tym roku jeszcze jakieś się pojawi, zobaczymy ;)

      Usuń
  5. Ja dwa lata temu do odliczania do świąt zrobiłam wyzwanie codziennych przyjemności, które stało się odliczaniem do wiosny ;) Wraz ze mną przyłączyły się do zabawy jeszcze dwie moje serdeczne, blogowe przyjaciółki i miałyśmy niezłą frajdę :) Może w tym roku zrobię kontynuację? ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu nie, na pewno byłoby sympatycznie! :)

      Usuń
    2. Nie wiem tylko czy wyrobiłabym się czasowo :) I tak już na swoim blogu prowadzę tyle projektów, że musiałabym już pisać nowe notki codziennie. :)

      Usuń
    3. A no to już tylko od Ciebie zależy, czy chcesz dokładać sobie obowiązków ;)

      Usuń
    4. Wiesz, nie problem ich sobie dołożyć, tylko później będzie głupio, jak będzie mi brakować czasu, żeby się z nich wywiązać. :)

      Usuń
    5. No tak, do tego już jednak trzeba systematyczności...

      Usuń
  6. a ja jestem taka niekreatywna i chcę kupić sobie gotowy kalendarz z czekoladkami :< no nie! :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otwieranie okienek z czekoladkami też cieszy - pamiętam jak obżerałam się rok temu :D Ale teraz lekko ograniczam słodycze ;)

      Usuń
  7. dziękuję za wszystkie miłe słowa, pozdrawiamy cieplutko razem z Fasolem ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Inspirujesz, gratuluje pomysłu, talentu i kreatywności :)
    Ja planowałam w tym roku kupić gotowy, tyle, że z kosmetykami. Ale patrząc na Twoje arcydzieło, myślę, że spróbuje może coś sama wykombinować, zawsze zrobione bardziej cieszy :)

    Super, że dzielisz się z nami i dodatkowo pokazujesz wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przemilutkie słowa :) Cieszę się, że mogę kogoś zainspirować - kalendarze wykonane samemu są o tyle lepsze, że są spersonalizowane i na pewno będą trafione ;)

      Usuń
  9. Ja uwielbiam wszelkie diy, więc możesz wrzucać jak najwięcej:)
    Nigdy nie miałam kalendarza adwentowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, będę wrzucać! ;)
      Nie chciałabyś nigdy? Ja zaczęłam w tamtym roku odliczać do świąt z kalendarzem czekoladkowym :D Ale, że w tym roku mała dieta, to zrobiłam sama :)

      Usuń
  10. Super pomysł :) Mi brak motywacji w tym roku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj... Zawsze można kupić gotowy ;D Ale sama zabawa z odliczaniem jest fajna :)

      Usuń
  11. Tez jestem za DIY :) I zainspirowałaś mnie tym kalendarzem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. podoba mi się i więcej takich poproszę! :) sama co prawda mam dwie lewe ręce do takiej roboty, ale lubię podziwiać jak to ładnie innym wychodzi. :) ja od kilku dni natomiast namiętnie poszukuję takiego ze słodyczami i Gwiezdnymi Wojnami, bo mój taki sobie zamarzył, a oczywiście nigdzie takiego nie ma. ;)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze nie ma tego, co właśnie chcemy i sobie gdzieś tam w głowie wykreowaliśmy... Ja tak często mam z ubraniami, że mam swoją wizję, której nie ma w sklepach i nic nie kupuję :D

      Usuń
  13. Ja nigdy nie wykonywałam takiego kalendarza. Jako dziecko miałam taki tylko kilka razy. Ze słodyczami. Raz wyjadłam wszystko w połowie adwentu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba w dzieciństwie też tak robiłam, ale ja raczej dostałam ze dwa razy na Mikołaja i nikt mi nie wytłumaczył (chyba) o co w tym chodzi, więc czuję się usprawiedliwiona :D

      Usuń
  14. Ja teraz oglądam filmiki z ozdobami świątecznymi, które można w sumie łatwo samemu zrobić i chyba w przyszłym tygodniu jak Ukochany będzie w pracy będę sobie coś dziubać :D

    Ale pomysł kalendarza adwentowego to super sprawa tym bardziej z jakimś tekstem na dany dzień :D

    Jakie plany na weekend? :) Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super :) Warto zrobić coś kreatywnego :)
      Akurat w ten weekend impreza - jestem już u Karola, niedługo jedziemy oglądać buty ślubne, robię sałatkę i przychodzą znajomi :) Posiedzimy, może pojedziemy do klubu. Nocuję u Karola, a jutro spędzimy czas na spokojnie :) A Twoje? :*

      Usuń
  15. Super sprawa! Aż żałuje, że nie mam czasu na zrobienie własnego kalendarza. A takie notki są super, zawsze się można zainspirować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :) Może na następny rok znajdziesz więcej czasu ;)

      Usuń
  16. rewelacyjny pomysł <3

    Pozdrawiam :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń