czwartek, 15 grudnia 2016

#2 Ślub i wesele - zespół, kamerzysta i tort

Cześć! Witam wszystkich ciepło w drugim poście z cyklu Ślub i wesele. Tym razem opowiem Wam o tym jaki zespół będzie nam przygrywał, kogo wzięliśmy do uwiecznienia chwil na "kliszy" fotograficznej oraz dlaczego zawracamy sobie głowę tortem na kilka miesięcy przed weselem!

ZESPÓŁ

Jak już wspomniałam w poprzednim wpisie, nasze wesele odbędzie się w karczmie. Z racji wiejsko-biesiadnego klimatu nawet nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że na naszym weselu ma grać zespół. Żaden DJ, czy muzyka z płyty... Przy wyborze zespołu najbardziej zasugerowaliśmy się własnymi doświadczeniami, ceną oraz lokalizacją zespołu.

I mnie, i Karolowi podoba się moment na weselu, gdzie biesiadnicy jedzą i piją za stołami, a zespół chodzi z akordeonem, bębnem i gitarą między stołami śpiewając ludowe przyśpiewki typu "kto w styczniu urodzony jest..." :D Również humor, wyczucie i takt zespołu jest niesamowicie ważny np. przy oczepinach. My nie chcemy robić zabaw, które są niesmaczne i wulgarne, a ten zespół nawet z  najbardziej pijackich sytuacji potrafi wyjść z inteligentnym humorem i trzymać kulturalny poziom. Także przyśpiewki, które oferuje ten zespół przed wejściem pana młodego do domu panny młodej bardzo nam się podobają :)



Zespół, który wybraliśmy to Odysseya.Ten zespół wpisuje się idealnie w nasze wyobrażenia, jest niedrogi i pochodzi z miejscowości Karola, czyli same plusy!
Muzycy są otwarci na propozycje dotyczące pierwszego tańca i w ogóle widać, że chcą jak najlepiej. Oby tak było!

KAMERZYSTA

Tu również wykorzystaliśmy znajomości i zdaliśmy się na znajomych Karola, którzy są małżeństwem. W stosunkowo atrakcyjnej cenie zaoferowali nam film i zdjęcia z całego dnia ślubu, wesela oraz sesję plenerową. Nie wiem czy na to ostatnie się skusimy, ale dobrze wiedzieć, że jest to już w cenie. Firma ma nowy sprzęt, możliwe też, że dorobi się drona do czasu naszego ślubu. Zdjęcia jak i film mamy dostać w naprawdę eleganckiej oprawie, a wszelkie moje sugestie będą brane pod uwagę. Sama mogę wybrać szablon czołówki, muzykę i generalnie idzie się dogadać :)
Jako, że ta firma jest stosunkowo nowa i wieje od niej świeżością to jestem najbardziej podekscytowana ale i trochę przestraszona... Ale mam nadzieję, że będzie pięknie :)
Firma to MDM Studio Foto-Video.

TORT WESELNY

O tym, że trzeba dużo wcześniej zamówić tort dowiedziałam się przypadkiem. A dokładniej to nie tort, ale metalową podstawę pod tort, których ilość w każdej cukierni jest ograniczona. Cukiernię wybraliśmy lokalnie polecaną, sprawdzoną. Po pojechaniu do biura otrzymaliśmy wyczerpujące informacje, rady odnośnie kremów i gościńców. Dowiedzieliśmy się też, że w cenie naszego tortu jest dowóz i fajerwerki do tortu gratis. Dostaliśmy też gratisowe próbki ciast tortowych, by móc wybrać ten, który najbardziej nam odpowiada. Nasz wybór to Cukiernia Timm, a nasz trzy piętrowy tort będzie kosztował 390 zł.



Tyle na dziś. Chętnie poczytam w komentarzach o Waszych wyborach i doświadczeniach. Każde słowo, rada w tych tematach będzie bardzo pomocna :)
I koniecznie dajcie znać jak idą świąteczne przygotowania :) Choinka jest? Prezenty zapakowane? ;)
Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)

40 komentarzy:

  1. Ależ cudne zdobienia na torcie! Smakuję tak dobrze jak wygląda? ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na razie tylko zarys :) O tym jak smakuje dowiemy się na naszym weselu - wtedy na pewno powiem czy dobry :) Tak samo ze zdobieniami - chcemy coś w różu/fiolecie, ale niekoniecznie takie samo jak na zdjęciu. Jedno natomiast pozostanie pewnym - ten stojak :)Nasz tort będzie trzypiętrowy :)

      Usuń
    2. Wzorki są świetne. Zawsze marzył mi się właśnie podobnie zdobiony ^^

      Usuń
    3. Wzorki są piękne, to fakt :) Jednak pani z cukierni powiedziała mi, że takie wzorki to tylko do tej masy marcepanowej, a ja nie przepadam za takim wykończeniem :( Wolałabym coś może mniej ładnego, ale za to bardziej smacznego :D Sama nie wiem...

      Usuń
  2. Myślę, że jak już macie plener w cenie to powinniście z niego skorzystać. Zdjęcia plenerowe są piękne i mają swój klimat:)
    Tort bardzo ładny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie racja, co nam szkodzi? :)

      Usuń
    2. No właśnie:-) Z pewnością nie będziecie żałować tej decyzji:-)

      Usuń
    3. Oby tak było :) Bo Karol to generalnie nie przepada za zdjęciami...

      Usuń
  3. He he pamiętam jak ja wybierałam kamerzystę i zrobił fajna na tamte czasy teraz to ckliwe serduszka i motylki calkiem passeeee...no ale wtedy to bylo cos fajnego. Torcik super aż bym sobie zjadła. A co z sukienką?

    Co do świat to dzieciaki ubrały u siebie choinkę tzn Przemo młoda mu asystowała... A przygotowania bez szaleństw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za kilka lat okaże się że nasze zdobienia, dekoracje i sukienka będzie passe :D
      A sukienki jeszcze brak... :( Wielce prawdopodobne, że będzie szyta na indywidualne zamówienie u krawcowej ;)

      O, to u Was już choinka jest :) U nas będzie raczej dopiero w Wigilię :)

      Usuń
  4. Piękny tort :) moja siostra miała trochę inny pomysł na tort weselny i zdecydowała się na mix babeczek z dekoracjami ślubnymi, na samej górze był mini torcik, który tradycyjnie Para Młoda pokroiła. Całość prezentowała się obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babeczki ładnie wyglądają, są nowoczesne, jednak nie każdemu takie rozwiązanie się podoba. Wiem po moich rodzicach, jak kiedyś byli na weselu i narzekali, że nawet "tortu" nie było, tylko babeczki... No ale nie każdemu dogodzi :D

      Usuń
  5. Deficytu podstawek pod torty stanowczo się nie spodziewałam :D
    Ja bym się najbardziej bała, że zepsują mi właśnie muzykę i zdjęcia, przecież to jest szalenie ważne, żeby nie stracić pamiątki ze ślubu i słuchu w czasie wesela :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie będzie tak źle :) Teraz każdy ma nowoczesny sprzęt, specjalne programy do edytowania - będzie dobrze :D
      A z tymi podstawkami to ja też byłam w szoku... Dowiedziałam się kompletnym przypadkiem u takiej dalszej cioci jakiś miesiąc temu i od razu zarezerwowaliśmy ;)

      Usuń
  6. Tort jest przepiękny, jestem ciekawa jak smakuje. Ale żeby się o tym przekonać, chyba musiałabym wbić do Ciebie na weselicho :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe ;) Zawsze możesz też zamówić w tej samej firmie, ale nie wiem jak daleko masz na Zamojszczyznę :D

      Usuń
  7. To będzie cudowny ślub!
    Jestem tego pewna!:)
    uściski

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeej tort wybraliście bardzo ładny. :D
    Moja kuzynka na weselu miała wodzireja i strasznie mi się to podobało. :)

    clemeent.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie - wodzirej :D Tego słowa mi brakowało :D

      Usuń
  9. No to super, że robicie tak jak Wam się podoba :)
    Tort rewelacyjny, będzie wyglądał na żywo pewnie jeszcze lepiej.
    A co do świąt, to u mnie przygotowania daleko w tyle, dopiero zacznę jak będę mieć wolne w collegu czyli pewnie koło środy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A środa już pojutrze :) Jeju, jak ten czas szybko leci...

      Usuń
  10. Tort bardzo ładny wybraliście. W tym względzie nie mam doświadczenia, ale mysle, że najlepszy sposób to po prostu zrobić to po swojemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie :) Przynajmniej pretensje będziesz miała tylko do siebie :D

      Usuń
  11. A'propos sesji plenerowych, w Gdańsku zawsze najwięcej jest w Parku Oliwskim, latem widziałam chyba z dwie pary młode tego samego dnia. Sceneria zaiste piękna, w ogóle to bardzo fajna sprawa, jeśli ktoś lubi takie rzeczy :)
    Ojejejej, piękny ten tort :D Ale że nie ma podstawek pod tort to mnie zaskoczyło bardzo:D
    A zespół rzeczywiście wygląda spoko. No i fajnie, że umie też inteligentnie wybrnąć z niezręcznych sytuacji.
    Jeśli chodzi o święta, to na razie mam jeden prezent, drugi jadę kupić jutro. W tym roku mam tak mało czasu, że w ogóle w tym tygodniu wzięłam się za jakiekolwiek przygotowania, kurczę... w ogóle jakoś nie czuję, że idzie Boże Narodzenie, dotrze to do mnie pewnie dopiero bezpośrednio przed Wigilią.
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja właśnie w tym roku odwrotnie ;D Dużo rzeczy już mam zrobionych wcześniej, na zaś :) Nawet kalendarz na 2017 już kupiłam :D
      DO Gdańska mam niestety daleko, ale wierzę na słowo, że jest pięknie :)

      Usuń
  12. Wspaniały tort! Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo tani tort - my na szczescie mielismy w cenie sali, ale na innych salach to koszt ok 800-1000zł na 150 gości...
    My z sesji zrezygnowalismy - jestesmy zdania, że najlepsze sa zdjecia z zabawy, z zaskoczenia, a nie te pozowane :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę, to na prawdę drogo... Dobrze, że udało Wam się uniknąć tego wydatku.
      Właśnie z tymi sesjami plenerowymi to wszystko jest takie oklepane :D Jak wymyślę coś oryginalnego to może się skuszę, ale jakoś tak na razie to mi się średnio widzi... Ale skoro jest w cenie, to pewnie zrobimy ;)

      Usuń
  14. powiem Ci szczerze, że te ślubne ceny to mnie przerażają ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też :D Ale pocieszające jest to, że to tylko jednorazowy wydatek :D

      Usuń
  15. Ja zdecydowałam się na DJ - jakoś nie umiem się przekonać do niektórych piosenek w wersji inna niż oryginalna ;) Mam już też fotografa - chciałam trochę takiego bardziej artystycznego ;p mam nadzieję, że da radę :)) Zaciekawiłaś mnie tymi paterami na tort - że tak szybko, ja bym chciała takie z plastrów drewna, ale nie wiem czy znajdę :) Co do Świąt - w tym roku lecę do Polski "na gotowe", ale prezenty już w walizkach :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta patera z drewna musi być piękna :) Obyś taką znalazła! :)
      No i fajnie, że Twój fotograf będzie bardziej artystyczny - na pewno będzie bajecznie i cudownie :) U nas to tak bardziej "normalnie" będzie, bo postanowiłam, że wszystko będzie w miarę tożsame z tym kim jestem i skąd pochodzę :) A że jestem zwykłą dziewczyną, to będzie jak będzie :DDD

      Usuń
  16. Torcik pychota :))) Najważniejsze, żebyście Wy byli zadowoleni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nas to najważniejsze będzie w kościele, ale już dla gości najlepsze dopiero zacznie się na weselu :D

      Usuń
  17. Nie mam doświadczenia z organizowaniem wesel, więc totalnie się nie wypowiem. Torty wszystkie prześliczne i miałabym ogromną zagwozdkę, który wybrać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się trochę wahałam - trójka angielska czy zwykła... Bo i ten można ładnie przystroić i ten będzie pięknie wyglądał :)

      Usuń